Sunday, October 27, 2013

LOMCEren aurka gune askotatik

Lege Organikoaren prozesua aurrera doa eta erakunde askotatik horren kontra manifestazio eta adierazpen ikusi egin dugu azken egun hauetan, bakoitzak bere tokitik argudioak adierazten ditu:
  • Autonomia kolokan uzten du
  • Inklusibitate bertan behera lagatzen du
  • Teknologia arloa Curriculum errotik kentzen du
  • Errebalida gehiegi eta ohiko pirkarokeria: azterketa pasatzeko ikasiko dute  eta ebaluazio enpresak pozik!
  • Sare publikoa kaltetu egingo du, beti krisiaren aitzakiaz
  • ... / ...
 Hona hemen Almeriatik jasotako dekalogoa: "zergatik ez dela onartzen Wert legea":

Thursday, October 17, 2013

LOMCEren aurkako manifestazioa Bilbon

 Manifestaldiaren Lelo batzuk
Urriak 12an, manifestazio bat egin da Bilbon LOMCEren aurka. Badirudi gutxik usten dute Legea aurrera joango denik, eta honek nolabait erantzuna ahultzen ei du.
Egoeraren diagnositik hasita egia da Espainia eta Euskadiko egoerak ez dira antzekoak. Adibidez, eskola ustearen indizeari dagokionez, Euskadik Europako maila antzekoa dauka, Espainiakoa baino askoz hobeagoa, honela beste parametro askorekin ere gertatzen da, Lanbide heziketaren kasu.
Estatuko Lege Organikoa izanik Erkidegoetan bete behar da osoz, baina hezkuntzari dagozkion konpetentziak Euskadik baditu guztiak, beraz, kontraesana dago eta Eusko Jaurlaritzak errekurtsoa jarriko duela esan du.
Beste aldetik, Euskal Curriculuma garatzen ari da. Bere asmoa galdera bati erantzun ahalik eta zuzenena ematea zen hasieratik: Euskal Herrian zer atera behar da ezagutzen, zer menperatu behar du gazte batek 16 urte betetzen dituenean eta eskolatik igaro ostean? Eredua garatzeko munduko ikasketa aurreratuenak ikertu ostean konpetentziak hartu ziren erreferentzia moduan, eta ez irakasgaiak. Estatuko gobernuak, aldiz, atzera jotzen du 35 edo 40 urte eta berriro hartzen ditu irakasgaiak irizpide bezala. Ez hori bakarrik, irakasgai ardatz zerrendatik Teknologia kentzen du, gizartea gero eta teknologikoagoa izan arren. Paradoxa hau gero ulertzen da Lanbide Heziketari ematen dion tratua ikustean. Badirudi Heziketa teknologikoa ibilbide akademikoan dauden ikasleek ez dute behar (?) aldiz, heziketa hori Lanbide Heziketa ikasiko dutenek jorratuko dute soilik. Curriculuma nahiko ez-orekatua geratzen da. 1986 urtean jadanik Archer-ek zion: "El establecimiento de la tecnologia como tercera área al lado de las ciencias y las humanidades se justifica no tanto en la existencia de objetos de estudio diferentes, como en el hecho de que la aproximación al conocimiento desde la tecnología, la manera de saber, es diferente. Mientras la ciencia es el cuerpo de conocimiento teórico basado en la observación, la medida, la hipótesis y la experimentación, y las humanidades son el cuerpo de conocimiento basado en la contemplación, la crítica, la evaluación y el discurso, la tecnología, como tercera área, es el cuerpo de conocimiento basado en la sensibilidad, la invención, la validación y la implementación".
Ebaluazioak finkatzen ditu curriculumaren gainontzeko osagaiak. Eta osagai honetan Estatuak “Revalida” delako berezko froga jarriko du etapen amaieran: LH, DBH eta Batxilergoan. Bertan, esan den bezala, finkatuko du curriculuma de facto. Erkidegoei doitasunak besterik ez zaizkie egokitzen.

Sunday, October 06, 2013

Medikuntza energetikoa

Medikuntzan paradigma berri bat hurbiltzen ari dela ematen du. Zientziak dituen oinarrizko printzipioak agian ukitu behar dira apur bat etorriko dena ulertzeko gai izatea. Biofisikak irekitzen du mundu zabala non murgiltzea datozen urteetan.
http://www.gamisassociacio.org/video/Dr-Manel-Ballester/ helbidean aurkezpen luze bat aurki dezakegu. Hirurogei inguru diapositiba eta dagokion azalpen bana dago biltegiratuta webgune horretan.